Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’

Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’

Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff, consultants bij Dentiva, vertellen dat ze veel vragen krijgen over de klantreis. Praktijken zijn zich wel bewust van het belang van de klantenreis, maar in de waan van de dag verschuift het onderwerp vaak naar de achtergrond. ‘Praktijken willen het beste voor hun patiënten, maar weten niet altijd hoe ze de customer journey in beeld moeten brengen’, zegt Elsbeth Nijhoff. ‘We kunnen dan een klantreis op maat maken, het proces in verschillende stappen hakken en bekijken wat de beleving van de verschillende patiënten is. Hoe ervaar je de klantreis vanuit de schoenen van die specifieke patiënt?’

Verder lezen

Katja Staartjes bij de Dag van de Praktijkmanager: ‘Kun je omgaan met veranderingen en anderen daarin meenemen?’

Katja Staartjes bij de Dag van de Praktijkmanager: ‘Kun je omgaan met veranderingen en anderen daarin meenemen?’

Katja Staartjes, bergbeklimmer, auteur en managementcoach, koppelt haar ervaringen in de bergen aan thema's als persoonlijk leiderschap, samenwerken en wendbaarheid. In haar keynote ‘Samen bergen verzetten’ tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25 mei) neemt ze deelnemers mee naar de hoogste toppen.

Verder lezen

Michael Joosen over patiënten- en medewerkerstevredenheid: ‘Goede online reputatie helpt bij het vinden van personeel’

Michael Joosen over patiënten- en medewerkerstevredenheid: ‘Goede online reputatie helpt bij het vinden van personeel’

ReviewCollect is een tool waarmee praktijken eenvoudig, gebruiksvriendelijk en systematisch reviews kunnen plaatsen op allerlei platforms. De patiënt ontvangt vanuit de software van Exquise, Oase of Payt automatisch een uitnodiging in de huisstijl van de praktijk om een beoordeling te geven bij Google, ZorgkaartNederland of Tandarts.nl. De praktijk bouwt zo moeiteloos aan zijn reputatie bij patiënten én bij potentiële medewerkers, vertelt Michael Joosen, initiatiefnemer van ReviewCollect en manager van Mondzorg Tilburg West.

Verder lezen

Nadine ten Have over praktijkmanager en praktijk van de toekomst: ‘Samen thema uitdiepen’

Nadine ten Have over praktijkmanager en praktijk van de toekomst: ‘Samen thema uitdiepen’

Nadine ten Have, praktijkmanager bij huisartsenpraktijk Elinkwijk in Utrecht, verzorgt tijdens de Dag van de Praktijkmanager (25 mei) een workshop over de toekomstbestendige huisartsenpraktijk en de rol van de praktijkmanager daarbij. In het Buddy-project wil ze graag haar kennis delen met startende praktijkmanagers. ‘Je leert altijd weer van elkaar, hoe ervaren je ook bent.’

Verder lezen

Charlotte van den Wall Bake: ‘Leiderschap begint met zelfreflectie. Maak een persoonlijk ontwikkelplan en stel je zelf centraal’

Charlotte van den Wall Bake: ‘Leiderschap begint met zelfreflectie. Maak een persoonlijk ontwikkelplan en stel je zelf centraal’

Charlotte van den Wall Bake neemt praktijkmanagers mee in het ‘Jaar van het Leiderschap’, onder meer als dagvoorzitter van de Dag van de Praktijkmanager (25 mei). Waarom is leiderschap zo belangrijk? Kun je dat leren? En wat is het verschil met persoonlijk leiderschap? ‘Leiderschap is dat je een koers uitstippelt. Je moet weten waar je naartoe wil met jouw functie, met je praktijk en met het team.’

Verder lezen

Terug naar boven