Charlotte van den Wall Bake over teambinding en veilige werkomgeving: ‘Maak tijd, ga de dialoog aan en begin van onderop’

Charlotte van den Wall Bake over teambinding en veilige werkomgeving: ‘Maak tijd, ga de dialoog aan en begin van onderop’

Praktijkhouders en praktijkmanagers doen er goed aan om over het onderwerp grensoverschrijdend gedrag na te denken, stelt Charlotte van den Wall Bake. Ze schrijft dit jaar voor het PraktijkmanagersNetwerk een serie artikelen over grensoverschrijdend gedrag in de mondzorg en de eerste lijn. Om de kans op dergelijk gedrag te verkleinen is investeren in sociale veiligheid essentieel. Sociale veiligheid op het werk begint bij een praktijkhouder en praktijkmanager die zich inzetten voor een ‘beschermd gevoel’ bij het personeel en een aangename werkomgeving, stelt ze in een vooruitblik.

Verder lezen

Personeelsdossier en dossieropbouw: Nooit te laat om mee te beginnen

Personeelsdossier en dossieropbouw: Nooit te laat om mee te beginnen

Een goed opgebouwd personeelsdossier kan doorslaggevend zijn bij een conflict of als je ontevreden bent over het functioneren, werkwijze, houding of gedrag van een werknemer. Hoe bouw je echter een goed dossier op bij conflictsituaties, disfunctioneren, verwijtbaar handelen, nalaten of een verstoorde arbeidsverhouding? Wat zijn de wettelijke kaders hiervoor? Sule Karagan, jurist arbeidsrecht bij VvAA, legt het uit. Tijdens de Dag van de Praktijkmanager, op 16 mei in Amersfoort, verzorgt Sule een workshop over dit onderwerp.

Verder lezen

Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’

Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’

Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff, consultants bij Dentiva, vertellen dat ze veel vragen krijgen over de klantreis. Praktijken zijn zich wel bewust van het belang van de klantenreis, maar in de waan van de dag verschuift het onderwerp vaak naar de achtergrond. ‘Praktijken willen het beste voor hun patiënten, maar weten niet altijd hoe ze de customer journey in beeld moeten brengen’, zegt Elsbeth Nijhoff. ‘We kunnen dan een klantreis op maat maken, het proces in verschillende stappen hakken en bekijken wat de beleving van de verschillende patiënten is. Hoe ervaar je de klantreis vanuit de schoenen van die specifieke patiënt?’

Verder lezen

Katja Staartjes bij de Dag van de Praktijkmanager: ‘Kun je omgaan met veranderingen en anderen daarin meenemen?’

Katja Staartjes bij de Dag van de Praktijkmanager: ‘Kun je omgaan met veranderingen en anderen daarin meenemen?’

Katja Staartjes, bergbeklimmer, auteur en managementcoach, koppelt haar ervaringen in de bergen aan thema's als persoonlijk leiderschap, samenwerken en wendbaarheid. In haar keynote ‘Samen bergen verzetten’ tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25 mei) neemt ze deelnemers mee naar de hoogste toppen.

Verder lezen

Michael Joosen over patiënten- en medewerkerstevredenheid: ‘Goede online reputatie helpt bij het vinden van personeel’

Michael Joosen over patiënten- en medewerkerstevredenheid: ‘Goede online reputatie helpt bij het vinden van personeel’

ReviewCollect is een tool waarmee praktijken eenvoudig, gebruiksvriendelijk en systematisch reviews kunnen plaatsen op allerlei platforms. De patiënt ontvangt vanuit de software van Exquise, Oase of Payt automatisch een uitnodiging in de huisstijl van de praktijk om een beoordeling te geven bij Google, ZorgkaartNederland of Tandarts.nl. De praktijk bouwt zo moeiteloos aan zijn reputatie bij patiënten én bij potentiële medewerkers, vertelt Michael Joosen, initiatiefnemer van ReviewCollect en manager van Mondzorg Tilburg West.

Verder lezen

Terug naar boven